Pages

Nuffnang Ads


History by Labels

Followers

TAGBOARD

Online Users


Powered By Blogger

Seri says :

Seri Mas Nurwani

HI THERE. My name is seri mas nurwani! i'm 25 and married to my ♥: Faliq Esa. gosh i'm his wifey now:P

feel free to browse and read my blog. all written here is my personal opinion and story about my daily life and my wedding journey.don't get bored and enjoy! hehe

say hi? email me at seriwani@hotmail.com and let's be friend:)

Been Married :

My Vendors List

Nikah
Outfit(Bride+Groom) : Qudyn Aziz
Make Up : Hazlie Hamzah
Handbouquet : Hazlie Hamzah
Official Photographer : MadeByEpik
Dais : Saiful Design

Berinai
Outfit (Bride) : Unaisah Azlan
Make Up : Hazlie Hamzah
Official Photographer : MadeByEpik

Reception
Outfit (Bride+Groom) : Qudyn Aziz
Make Up : Deq Sha
Handbouquet : Hazlie Hamzah
Official Photographer : MadeByEpik
Dais : Saiful Design
Accessories : Saiful Design


History of Good&Bad

March 29, 2011

Cerita Ctrl C + Ctrl V

.
.
kebosanan. dua tiga minggu ni tak tahu sangat nak tulis apa. blank pulak rasa kepala ni. so harini just nak tempek cerita hantu copy paste dari blog faliq lah. memang dah jadi kegemaran kalau boring-boring masuk blog faliq pastu baca cerita hantu dia.pastu gelak-gelak.hiburan kala kebosanan.haha

psst : sayang i copy eh cite u:)

jom baca!

***************************************************

[Siri Mari Tidur Bukak Lampu] Couple or Trouble - Part I


sebab apsal entah aku obses ngan cite2 tido bukak lampu nie..
so aku nak cite pasal kisah kat Uniten plak.. keh keh keh

13 Ghost Story Inside UNITEN!!! (sfx: lagu star wars)
sebenarnyer 13 tue aku bubuh je nombor tue,
aku pun lupe ade bape ghost story aku tau..
jadik kat aku, kawan aku, kawan kepade kawan aku,
kawan aku punye sedare punye kawan,
gulpren kawan aku punye osmet punye kawan punye boypren,
makcik dobi, makcik cleaner, residen apartment, lecturer,
dan juge mambang tanah..

STORY I : HANGMAN
HARI KE-SATU
(cite aku dengar nie, senior aku cite mase aku 1st sem,
olahan gaye aku, senior aku siyes cite kat aku)

Hamid (bukan name sebenar, name sebenar hamid aku tatau ape)
baru masuk bilik cendawan tingkat 10, bilik dekat ngan lif...
mase memule hamid masuk, die pun kemas la bilik die,
susun katil, laci kecik, barang2 yg di bawak dari kampung..
mase nak alihkan katil, tetibe die nampak ade kesan darah kat belakang katil..
dengan pikiran yg positive, hamid ingat tue darah kucing ke tikus ke,
so die pun ngan perasaan memaki hamun akak cleaner membersihkan kesan darah tue..

dan malam pun menjelma, lepas penat satu hari mengemas,
hamid pun terasa nak tidor.. ditutupnye lampu dan labuhlah punkoqnye ke atas katil..
sebab petukaran masa dan kawasan yg mengejut jadik hamid agak payah nak tdo..
make ade nye mate si hamid terkebil2 dalam keangananye..

dalam samar2 gelap, hamid pun tengok kat kipas..
ade sekujur tubuh, tergantung, terjuntai, terpusing..
layu mengikut arah kipas berputaq..
seorang mambang lelaki gantung dalam bilik hamid

hamid tenang, mempraktikkan ilmu yg dituntutnye dari bapanye
hamid masih ingat pesan bapanye,
"jangan tegur, tdo je"
hamid pun menarik gebor lalu tido dengan perasan memaki hamun makhluk terjuntai itu

HARI KE-DUA
dengan perasaan lemah dan longlai dan pilu dan sayu dan asyik asyik asyikkkk!!!
hamid melangkah masuk ke dalam kamar beradu,
kali nie ujian mambang lagi dasyatt, x sempat hamid nak landing
lepas tutup lampu je, mambang tue terus tergantung di atas kipas
bak kate pepatah barat - merry go round again tonight
hamid terkejut dengan scenery yg begitu mengerunkan kakinye hingga "mengeletar"

nak x nak, hamid terpakse melintas mambang hangman itu untuk ke
tilam cendawan keras nak mampus untuk mempraktikan ilmu bapanya..
sambil hamid lalu ditepi mambang hangman, matenye bagai terpanggil
melihat kalau-kalau mambang tue hensem ke idak,
pakai sluar ke kain pelikat, baju jenis quicksilver ke bilabong ke..
lalu menoleh mambang itu adenye hamid



matanyer terbukak!!! @.@ <--- ekspresi mate mambang terbukak


GEDEGANG!!! hamid beradu di atas lantai malam itu ye kawan2

TIGA BELAS HARI SELEPAS ITU(dah panjang aku cite nie)
disebabkan hamid dah x tahan dengan kejadian aneh nie,
hamid pun merujuk kepada aman (<--- senior aku nie, senior aku nie!!! bukan name sebenar, name sebenar die aku tatau, aku panggey die reno je dulu)

hamid: aku dah x tahan la duduk dalam bilik tue.
hamid: hari first nampak orang gantung (read: hang man)
hamid: hari second die bukak mate, pastu senyum, ngilai
hamid: sekarang nie dah mule berborak-borak
hamid: die borak-borak tue aku dah x tahan..
(hamid bergolek2 diatas lantai sambil menghentak kepale di bucu pintu rumah aman)
aman: die sembang ape ngan ko med?
hamid: aku xtau, sebab asal die mule nak sembang je, aku pengsan
aman: occay la, mcm nie, plan A: ko jangan bukak kipas, ko bukak je tingkap mase tdo, plan B: kalau x jalan, ko tdo je kat ruang tamu (cendawan ade katil tambahan mase tue), takpun kalau ko takut, ko tdo je ngan aku..
hamid: bagus cadangan ko tue aman, nanti aku praktikkan..
aman: aku kan tok guru.. mwahahahaha
(aman meletakkan tangan kiri diatas dada dan menegakkan tangan kanan menuju ke arah loteng sambil gelak selame 20 minit tanpa henti, mwahahaha X 20 minit)



BERSAMBUNG.....





acah je, aku cite balik, abiskan... (occay, tader sape gelak)

hamid, dengan muke berlagak macam baru lepas menang lumbe kuda 4X400 pulang kerumah, perasaan riak, takbur, bangga diri, lupe diri dan asyik asyik asyikkkk!!!
masuk ke dalam bilik, hamid tidak menghidupkan kipasnye, membuka tingkapnye,
dan baring ke atas katil.. angin sejuk malam pun besh gak tdo..

1:05pm .. schnieder x muncul (kite namekan mambang tue schnieder la yer)
1:10pm .... schnieder pun tiada kelibatnye nak mengantung diri
1:15pm ..... hamid ngantuk, maka kuyulah matenye hendak tdo
1:16:00pm ..... kreeek~~ kreekk~~ (sfx: kipas berpusing)
1:16:10pm ... kipas pusing makin laju, mate hamid terbelolok memandang kipas angkernya
1:16:20pm ... schnieder muncul kembali, dengan pusingan maut di bawah hayunan kipas selaju 15km/jam

hamid lompat dari katilnya, berlari keluar dari bilik puaka niang rapik
dirempuhnya badan schnieder hingga tepusing sonsang dari arah paksi counter-clockwise kipas,
kemudian dirempuhnya pintu biliknya hingga berlubang
kemudian menhentam dinding depan biliknya hingga retak..
(perenggan atas nie aku reka je sebab mcm lagi dramatik je
senior aku cakap die lari keluar bilik sambil menjerit2 je)

perasaan bengang, marah, kamjad ko hamid!!!! osmet hamid keluar dari bilik
melihat hamid yg mengigil2, osmet hamid x sampai ati nak royal rumblekan hamid
lalu di tanye mengapa.. hamid menceritakan segala-galanya..
perasaan simpati, kasihan, terkucil sedikit, cuak, osmet hamid pun mengambil keputusan,

"pada malam ini! tanggal XX haribulan X tahun XXXX,
kami empat orang lelaki yang kacak dan gagah perkasa,
tidur di ruang tamu bersama2" - salah seorang osmet hamid, "mengeletar"

maka tidor la kat ruang tamu mereka-mereka itu pada malam itu

pelepapppp!!! (sfx: suis lampu ditutup)

maka mereka pun tdo ngan perasaan gusar..
malang~~
malang~~
malang~~
schnieder muncul kembali,
terbeloloq mate empat2 lelaki macho gagah perkasa melihat keanggunan
pusingan keramat schnieder, pusingan same, counter clock wise,
tergantung atas kipas, mata terbukak, mengilai2, tapi...
kali ini di ruang tamu pula
(yesh, sume orang nampak mambang hangman tue)

ENDING DAYS (aku promise dah nak abis nie)
lepas kejadian tue, sume orang pindah dari rumah puaka niang rapik tersebut
namun malang bagi hamid, schnieder x pernah melepaskan hamid,
kemana hamid tdo, maka tdor la schnieder diatas kipas hamid..
diikutnye hamid kemane-mane (senior aku cakap, rumah kg pun schnieder ikut)
ape kesudahan cite hamid dan schnieder ??

senior aku x cite, sebab kalau hamid datang rumah die nak tumpang tido,
senior aku akan kunci pintu sambil menyorok kat bawah meja..
(lepas senior aku abis cite, ade orang ketuk pintu rumah die
aku ngan senior aku pun sorok bawah meja, sebab ingat hamid datang,
rupe-rupenye resident apartment datang buat sportcheck penduduk haram,
aku cakap schnieder duduk haram, resident tue x caye lak.. siot je)


AFTERMATH CITE HANGMAN
sebab tue la tingkat 10, 2 sem tutup, xde sape bole sewa apartment tue,
banyak kes aku dengar kat tingkat tue selain schnieder, nanti la aku cite..
pastu yg lebih meyakinkan aku yg cite aman nie betul,
sebab memang ade ustaz yg duduk kat tingkat tue, die sorang je..
tiap-tiap malam lepas isya' aku nampak die akan naik ke bilik die..

aku 3 hari gak la tdo bukak lampu dan tutup kipas, siall ko aman!!!!!!!

owh, nape ade part I kat title tue, sebab ade part II nanti

tu bee kon ti nuw......

notation
cendawan : name cute cendekiawan dulu dulu
katil luar: dulu satu apartment ade 5 katil, satu letak luar dekat tempat belajar..
gebor : selimut atau cadar
Posted by Eggie Eggblood at 10:34 AM

***************************************************

nak baca lagi [Siri Mari Tido Bukak Lampu]
pi lah ke sini :) hehe


:)

2 comments:

syarifahh said...

always be my favourite.nak hantar kat zizan and johan bleh tak?suruh diorg adaptasi live

Seri Mas Nurwani said...

haha kalau ko kasi kt jozan ko rase sape jadi hamid sape jadi schnieder? :))

 
 

Diseñado por: Compartidísimo
Scrapping elementos: Deliciouscraps©